از اهداف رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی، علاوه بر معرفی وبرگزیدن طرح های نوآورانه اجتماعی دانشجویان، توانمند سازی شرکت کنندگان در زمینه های مختلف بود. با این چشم انداز، در طول رقابت، برنامه های متنوعی نظیر آموزش های فردی و گروهی، معرفی به فضاها و اشخاص فعال اجتماعی و هدایت دانشجویان به سوی ارتقاء و پرورش طرح های خود، برنامه ریزی شد که شرح آن بدین صورت است.
پس از دومین مرحله از داوری و انتخاب 40 تیم از میان 80 تیم برگزیده در مرحل نخست داوری، برنامه هایی جهت توانمندسازی 40 تیم برگزیده طرح ریزی و فراهم شد تا شرکت کنندگان در راستای آمادگی برای گام سوم داوری بتوانند ایده های خود را هر چه بیشتر پرورش و توسعه دهند و شناخت بیشتری نسبت به جوانب مختلف کسب و کار های اجتماعی پیدا کنند. از جمله برنامه هایی که به کوشش تیم رقابت دانشجویی برای 40 تیم منتخب برگزار شد، ارائه سه نوبت کارگاه آموزشی آنلاین با حضور اساتید برجسته حوزه کارآفرینی و پس از آن مشاوره های گروهی و رفع اشکال از مباحث تدریس شده بود.

پس از مرحله ساز بین 40 تیمی که پیش تر ذکر شد، با رای و نظر داوران و در نظر گرفتن سنجه های داوری، 12 تیم انتخاب شده و به مرحله آخر این رقابت راه یافتند.
در این بین پشتیبانی و منتورینگ تیم های منتخب ادامه داشت و جهت تقویت مهارت های سخنوری و فنون ارائه دهی این تیم ها، 3 جلسه وبینار آموزشی با حضور استاد کتایون سپهری و استاد زهرا سلطانی فر برگزار شد.
افزون بر این، تیم های شرکت کننده به سازمان های مختلف که دغدغه ایشان کارآفرینی اجتماعی و معضلات روز اجتماع بود معرفی شدند. دسته ای از بنیادها، سازمان ها و گروه ها همچون بنیاد علوی، معاونت روستایی ریاست جمهوری، خیریه کارساز، شتابدهنده رستا، شتابدهنده جهش، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و ایران دمودی با رقابت دانشجویی جانا همراه شدند و حمایت خود را از طرح های دانشجویان اعلام کردند.
برنامه های آموزشی رقابت دانشجویی تا اختتامیه این رویداد نیز ادامه داشت واز جمله برنامه‌هایی  که با هدف توانمندسازی دانشجویان و آشنایی دانشجویان با فضای کسب و کار اجتماعی اجرا شد، برگزاری دو کارگاه مسئله محور با مضامین مرتبط با کارآفرینی اجتماعی بود.


افزون بر این، تیم های شرکت کننده به سازمان های مختلف که دغدغه ایشان کارآفرینی اجتماعی و معضلات روز اجتماع بود معرفی شدند. دسته ای از بنیادها، سازمان ها و گروه ها همچون بنیاد علوی، معاونت روستایی ریاست جمهوری، خیریه کارساز، شتابدهنده رستا، شتابدهنده جهش، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و ایران دمودی با رقابت دانشجویی جانا همراه شدند و حمایت خود را از طرح های دانشجویان اعلام کردند.
برنامه های آموزشی رقابت دانشجویی تا اختتامیه این رویداد نیز ادامه داشت واز جمله برنامه‌هایی  که با هدف توانمندسازی دانشجویان و آشنایی دانشجویان با فضای کسب و کار اجتماعی اجرا شد، برگزاری دو کارگاه مسئله محور با مضامین مرتبط با کارآفرینی اجتماعی بود.
اولین کارگاه برگزار شده، تحت عنوان “تفکر طراحی” با حضور استاد محسن مولایی نسب بود که درفضای پویا و پرتکاپوی این کارگاه ، دانشجویان به ترسیم مسیر کسب و کار و پرورش ایده های خود پرداختند.
دومین کارگاه در این رویداد با عنوان “بازاریابی در کارآفرینی اجتماعی” با حضور استاد مرتضی تسخیری و با هدف آموزش شناخت ابعاد کسب و کار، معرفی آن به مشتریان و بازاریابی، اجرا شد.

جناب آقای استاد محسن مولایی نسب

جناب آقای استاد مرتضی تسخیری

در پایان نخستین روز اختتامیه، از افراد برجسته و تاثیر گذار حوزه کارآفرینی و فعالان اجتماعی دعوت به عمل آورده شد تا جهت ارائه مشاوره ویژه و تخصصی برای هر گروه، در محل برگزاری رویداد حضور یابند.
در این بخش، تیم های شرکت کننده با توجه به نیازمندی ها و ظرفیت هایی که برای ارتقاء طرح های خود داشتند، به صورت اختصاصی به گفت و گو و مشورت با منتورها پرداختند و با توجه به این امر که برخی از این اشخاص برجسته، جزو مسئولین سازمان ها و نهادهای اجتماعی بودند، این فرصت فراهم شد تا دانشجویان بتوانند طرح ها و ایده های نوآورانه خود را با ایشان در میان بگذارند.
ازجمله مشاوران دعوت شده در این بخش میتوان به جناب آقایان کیارش عباس زاده  (موسس اسنپ فود و رئیس هیات مدیره خانه کسب و کار)، علیرضا ثلاثی (پژوهشگر حوزه کارافرینی اجتماعی)، صابر صیادی (مشاور توسعه کسب و کار و تامین مالی)، محمد حسنی (مدیر دفتر تحقیقات و اموزش ستاد مبارزه با موادمخدر)، پیام نبی (پژوهشگر حوزه کارآفرینی اجتماعی)، حامد مهدیار (کارشناس مسئولیت اجتماعی بنیاد علوی)، محسن رزاقی (پژوهشگر حوزه بازی)، مسعود ابراهیمی (معاون هماهنگ کننده قرارگاه مردمی تحول اجتماعی)، حسین فتح الهی (معاون دفتر ارزیابی دانش بنیان) و سرکار خانم الهام فهام (عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی) اشاره کرد.

جناب آقای استاد مرتضی تسخیری

در همین بین  جهت ارتقاء و آمادگی هر چه بیشتر ۱۲ تیم برتر برای ارائه طرح‌ های خود به داوران در روز هفتم مردادماه، به صورت آزمایشی ایده ها و طرح های خود را در حضور جمعی دیگر از مشاوران و مربیان همچون سرکار خانم ها کتی سپهری و زهرا سلطانی فر و نیز آقای ابراهیم دهدشتی، معرفی نمودند و با راهنمایی های ایشان، درک بیشتری از نقاط ضعف و قوت ارائه های خود پیدا کردند.
هفتم مردادماه، دومین روز اختتامیه رقابت دانشجویی با اجرای جناب آقای آرش سروری، مجری برجسته و توانمند، شروع شد و ۱۲ تیم برتر طرح‌ های خود را در حضور داوران این رقابت، آقایان دکتر اسدی (مدیر کل دفتر کسب و کار وزارت صمت)، دکتر علی بابایی (مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت)، دکتر بابک حمیدیا (مدیر مرکز نوآوری و خانه خالق قوه مقننه) و دکتر علیرضا نبی (موسس بنیاد نیکوکاری دکتر نبی و کارخانجات آرشیا) ارائه و معرفی نمودند و ایشان پس از نقد و بررسی هر طرح، نقاط ضعف، قوت و چالش های هر تیم را بیان کردند.
همزمان با ارائه گروه های برتر و داوری این طرح ها، برای سایر تیم ها امکانی فراهم شد تا در جلسه ای با واحد مسئولیت اجتماعی بنیاد علوی و بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف بررسی فرصت های همکاری دانشجویان با این دو موسسه شرکت نمایند. در این جلسات ابتدا نمایندگان مسائل و مشکلات موسسات را مطرح نمونده و جهت همکاری با دانشجویان برای حل این مشکلات و واگذاری پروژه های اجتماعی به ایشان، اعلام آمادگی نمودند.